Sailun Tyre is voor de aanloop naar de Olympische Spelen in Tokyo een samenwerking aangegaan met Kiran Badloe, de tweevoudig wereldkampioen windsurfen. Peter-Alexander van ’t Hof van Sailun-distributeur TTI Tyre Trading: “Met Badloe hebben we een winnaar in huis gehaald die Sailun absoluut op de kaart gaat zetten.”

In een wereld die al bijna een jaar lang op zijn kop staat, kiest bandengroothandel TTI Tyre Trading voor de vlucht naar voren. Waar veel ondernemers hun sponsorovereenkomsten herzien of opschorten, daar gaat TTI Tyre Trading juiste nieuwe verplichtingen aan. En hoe: voor de aanloop naar de Olympische Spelen van Tokyo heeft TTI Tyre Trading zich met zijn merk Sailun Tyre verbonden aan Kiran Badloe, tweevoudige wereldkampioen windsurfen en Olympisch kandidaat voor Tokyo 2021.“We zijn erg blij met Kiran”, vertelt Peter-Alexander van ’t Hof, directeur van TTI Tyre Trading. “Hij is een echte winnaar en in Tokyo een absolute kanshebber op goud. Dat zal ons publicitair geen windeieren leggen. Maar onze keuze is niet alleen vanwege zijn sportieve prestaties op Kiran gevallen, maar ook vanwege zijn zeer sympathieke uitstraling.”

De samenwerking verder gaat dan een paar Sailun-banden onder de auto van Kiran Badloe. Van ’t Hof hierover: “Professionele sporters hebben het afgelopen jaar zeer zwaar gehad. Aangepaste competitieschema’s, wedstrijden die geheel uitvallen, het uitstel van de Spelen van Tokyo natuurlijk. Met Sailun Tyre gaan wij ervoor zorgen, dat Kiran zich financieel zorgeloos kan voorbereiden op de Spelen. Want als het met Kiran goed gaat, dan gaat het ook met Sailun Tyre goed.”

Dat de keuze op een topwindsurfer is gevallen, is geen toeval. “We waren voor Sailun Tyre op zoek naar een succesvolle topsporter,” vertelt Van ’t Hof. Dat het uiteindelijk een windsurfer is geworden heeft te maken met mijn eigen passie voor deze sport. Windsurfen is een fysiek zware sport, maar tegelijkertijd ook heel erg technisch en subtiel. Wat dat betreft is er een sterke parallel met autobanden. Die moeten ook tegelijkertijd sterk en subtiel zijn. Bovendien hadden Kiran en ik een klik. Ik wist al bij onze eerste kennismaking: dit gaat ’m worden!”

Van ’t Hofs betrokkenheid bij de windsurfsport zie je ook terug in de ludieke wijze waarop hij en Badloe hun samenwerking hebben bezegeld: op zee voor de kust van Scheveningen, allebei op een windsurfplank. Van ’t Hof: “Echt gaaf om een zakelijke samenwerking op deze unieke manier te bekrachtigen. Wie in de brandenbranche kan nou zeggen dat hij midden op zee een sponsorovereenkomst heeft ondertekend…?”

Over Sailun
“Het merk Sailun staat voor “SMART”, innovatie, progressie en efficiëntie. Onze drijfveer is om altijd een echte “SMART” toegevoegde waarde te leveren aan klanten, consumenten en partners. Windsurfen is niet alleen een sport die bij deze proposities past, het is ook een manier van leven die onze doelgroepen aanspreekt en ons in staat stelt om emotionele inhoud te creëren voor onze merkcommunicatie”, legt Gareth Passmore, Senior Vice President van Sailun Europe, uit.

Sailun Tyre behoort tot de top 20 van wereldwijde bandenfabrikanten en levert al 7 miljoen producten aan de belangrijkste markten in Europa. Het assortiment omvat banden voor personenauto’s, lichte vrachtwagens en vrachtwagens, maar ook offroad- en speciale producten. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Frankfurt, Duitsland, inclusief een technisch centrum, verkoop en marketing.