Europa’s toonaangevende automagazine AutoBild en Sailun zijn een langdurig samenwerkingsverband aangegaan. Hiermee is er een zeer belangrijke mijlpaal bereikt om het merk Sailun verder te vestigen in Europa.

Het samenwerkingsverband met AutoBild omvat gezamenlijke redactionele evenementen zoals “Spring Stars” op het Duitse circuit Bilster Berg, waar de nieuwste sportauto’s van Audi, Porsche en BMW getest worden. Ook is Sailun zichtbaar met merk- en productreclame in alle Europese AutoBild-uitgaven en online platforms.

De redactie van AutoBild is zeer te spreken over de nieuwe “Smart Forward”-aanpak van Sailun. Met deze aanpak profileert Sailun zich niet alleen als een van de meest toonaangevende fabrikanten in Europa, maar dragen ze ook bij aan de ontwikkeling van betere technologieën, materialen en processen. Hiermee kan Sailun de beste kwaliteit banden leveren tegen aantrekkelijke prijzen. Dit is goed voor de business van Sailun, maar ook voor hun klanten.

De Auto Bild bandentest op het circuit van Bilster Berg
Het was een gewone dag op de testbaan, maar het eindresultaat was verrassend. Dit kwam omdat de ingenieurs van Sailun het best voor het laatst hadden bewaard, met de onthulling van de Atrezzo Elite zomerband (205-55 R16). De experts van Auto Bild zijn van mening dat Sailun met dit bandontwerp sprongen vooruit heeft gemaakt, vooral op het gebied van prestaties (grip, bochtengedrag en respons).

Dierk Möller: “De Elite kan zich misschien nog niet meten met banden uit het topsegment, maar hij is er niet ver meer vandaan. De Sailun Atrezzo Elite zou ons bij de volgende test wel eens kunnen gaan verrassen”.

Aan het eind van de testdag vatte Gareth Passmore (Senior Vice President van Sailun Europe) samen hoe nuttig de beoordeling van de experts zijn voor de opkomende bandenfabrikant. “Het is uiterst waardevol voor onze ingenieurs om een neutrale beoordeling te krijgen van de prestaties en het weggedrag van onze banden. We kunnen deze informatie gebruiken om onze producten verder te optimaliseren”.