Falken verbindt zich ook in het seizoen 2019-2020 met het Europese topvoetbal en wel bij achttien clubs in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, Polen, Spanje en, voor het eerst, in België.

Het bandenmerk heeft zich al in 2017 verzekerd van de titel “Officiële internationale bandenpartner” van de actuele Champions League-winnaar FC Liverpool en zet ook de samenwerking die het afgelopen jaar met de topclub Atlético Madrid werd aangegaan verder voort. Sinds het seizoen 2019-2020 is Falken “Officiële bandenpartner” van Borussia Mönchengladbach, de voetbalclub uit Noordrijn-Westfalen die in het afgelopen seizoen de vijfde plek in de eredivisie van Duitsland bereikte. Daarmee is het bandenmerk op de belangrijkste markten Duitsland, Engeland en Spanje sterk aanwezig in de stadions dankzij tal van maatregelen op verschillende kanalen. Daar hoort bijvoorbeeld het plaatsen van het logo van Falken op de perswand en op het interview- en flashboard bij.

De afzonderlijke sponsoringpakketten bestaan hoofdzakelijk uit ledreclame en statische reclameborden, waarmee Falken zich bij meer dan 350 wedstrijden van de betreffende nationale liga’s verzekert van tv-tijd op alle Europese kernmarkten. Daarnaast worden business-seats gebruikt voor het activeren van regionale dealers.

“Voetbal past uitstekend bij onze onderneming, want het verbindt prestatie en passie met elkaar – de belangrijkste waarden van ons merk. Sinds 2014 zijn wij betrokken bij het Europese topvoetbal en profiteren wij met name van de hoge media-aanwezigheid en de daarmee verbonden mediale reikwijdte“, zegt Markus Bögner, COO, Managing Director en President bij Falken Tyre Europe over de verbintenis.

Eike Gyllensvärd, Senior Vice President Sales bij Lagardère Sports, voegt daar aan toe: “Wij zijn er erg blij mee dat wij Falken Tyre Europe al bij de introductie op de markt hebben geadviseerd. Sindsdien hebben wij gezamenlijk het club- en rechtenportfolio van Falken Tyre Europe actief verder ontwikkeld en waar nodig aan de marketingdoelen aangepast. Ons algehele concept verzekert onze klant van unieke tv-tijd op alle belangrijke Europese markten. Zo valt het merk tevens maximaal op.”