Tijdens de 45e editie van de ADAC Zürich 24h-race op de Nürburgring, scoorde FALKEN een indrukwekkende achtste plaats voor het debuut van zijn Falken BMW M6 GT3 – de derde beste BMW die deelnam aan het evenement. De Falken Porsche 911 GT3 R was echter betrokken bij een botsing in de 26e ronde, wat een voorlopig einde betekende aan de wedstrijd voor FALKEN’s andere voertuig in de race.

De interne strijd tussen de FALKEN Porsche en FALKEN BMW teams werd aanvankelijk gewonnen door het Porsche team na de trainingsronde. Martin Ragginger, Jörg Bergmeister, Dirk Werner en Laufens Vanthoor hadden de 25e startpositie met de Porsche 911 GT3 R, terwijl Peter Dumbreck, Alexandre Imperatori, Stef Dusseldorp en Marco Seefried in de BMW M6 GT3 op de 37e startpositie volgden.

Ondanks de tropische temperaturen hadden beide teams een uitstekende start. Terwijl andere teams problemen ondervonden met hun banden (de hitte zorgt voor desintegratie van de band), hebben zowel de Porsche als de BMW hun eerste deel afgerond zoals gepland en koeltjes hun weg naar het front van het deelnemersveld gewerkt.

De Porsche 911 GT3 R van FALKEN was de snelste Porsche in de race, reed zichzelf in de top 10 om vervolgens na een paar ronden door een andere auto geraakt te worden. De Porsche moest helaas het deelnemersveld verlaten na de daaropvolgende botsing.

Echter, de BMW M6 GT3 leverde consistente, goede prestaties in zijn eerste 24-h Race in de FALKEN kleuren. In de koelere nachturen en op zondag, die weer zonnig en warm bleek te zijn, hadden de FALKEN banden een belangrijk aandeel in de uitstekende prestatie van de BMW. Ondanks zijn 37ste startpositie eindigde de FALKEN BMW na 24 uur racen op de 8e positie.

“We zijn verheugd dat we in deze extreme omstandigheden de buitengewoon veelzijdige prestaties van onze banden kunnen tonen”, stelt Markus Bögner, COO van Falken Tire Europe GmbH, over het resultaat. “Onze dank gaat uit naar ons Motorsports Team en onze partners bij BMW en Porsche – en natuurlijk naar onze chauffeurs, die ons trots hebben gemaakt in onze eerste dubbele inzet voor de 24h-race.”

FALKEN was een van de belangrijkste sponsors van het 24h-race en demonstreerde hun betrokkenheid zowel op als naast het circuit. De FALKEN Drift Show en Drift Taxis vermaakten de fans en laaide hun enthousiasme op. De FALKEN Grid Girls stonden vaak in de schijnwerpers, die alle ogen van de fans richting de startgrid en de paddock trokken en waar een constante golf van selfies de orde van de dag was.

“We hebben onze betrokkenheid tijdens het raceweekend ook laten zien via de media, waarbij drie cameraploegen, een helikopter en een scala aan fotografen en sociale media teams werden ingezet. Dit heeft ons in staat gesteld om unieke content te genereren, die we dan ook via onze verschillende wereldwijde mediakanalen hebben gedeeld “, verklaart Stephan Cimbal, Marketingchef bij Falken Tire Europe GmbH over het succesvolle evenement. “Falken staat voor enthousiasme, inspiratie en hightech – en dat is zeker wat we in de vier dagen van de 24-uursrace hebben aangetoond.”